Cute Onion Club - Onion Head

Followers

Thursday 8 March 2012

Perisian Berbentuk permainan kanak-kanak



 PERISIAN YANG TERBAIK UNTUK KANAK-KANAK


1. Permainan bergerak atau action games seperti Harry Porter dan Herc's Adventure berasaskan watak yang digemari oleh kanak-kanak digunakan bagi menggalakkan penglibatan kanak-kanak dalam aktiviti komputer.


http://kids.aol.com/games/action-games/





Anime_fighting_jam_wing


2. Permainan arcade seperti permainan pin ball ataupun brick yang dapat meningkatkan kawalan motor iaitu koordinasi mata dengan jari ketika menggunakan joystik, tetikus ataupun papan kekunci.


http://www.freearcadetoday.com/free-arcade-games-for-kids.html
http://webmonitor.fyxm.net/list.php?c=7933





3. Permainan simulasi seperti sim city, sim island, theme hospital, Black and white yang mengambarkan keadaan apabila terjadi sesuatu, misalnya apa akan berlaku sekiranya terdapat terlalu ramai penduduk dalam satu bandar dalam permainan  sim city ataupun kesan buruk daripada kelakuan jahat dalam black and white.


http://www.kids.net.my/detail.php?productid=4129
http://www.gameedukasi.com/tag/simulasi/page/3/







4. Permainan adventure seperti Dr.Brain dan King's Quest yang  melatih kebolehan kanak-kanak membayang dan menyelesaikan sesuatu masalah.


http://www.sharewareconnection.com/merry-motors.htm

Farm_frenzy_2

Snail_bob




5. Permainan puzzle ataupun board seperti permainan kad ataupun catur yang dapat digunakan bagi meningkatkan ingatan kanak-kanak melalui mencari pasangan kad.


http://www.kids.net.my
My Lovely Animals ABC Puzzle



6. Permainan berperanan, RPG atau role play games seperti Baldur's Gate memberi kanak-kanak peluang membayangkan fikiran dan tindak balas orang lain. Permainan ini dapat mengembangkan perpektif dan nilai kanak-kanak dengan membezakan antara pandangan sendiri dengan pandangan orang lain dan membezakan sesuatu tingkah laku yang membawa kepada kesan yang baik ataupun jahat.


http://jayers.stu.cofc.edu/types.htm
http://www.junauza.com/2010/05/8-best-mmorpg-games-for-linux.html






7. Permainan strategi, seperti Age of Wonders, Warcraft dapat digunakan untuk meningkatkan kemahiran berfikir, merancang dan membuat keputusan.


http://www.gfxtra.com/games/
http://www.bestonlinekidsgames.com




* Laman web ini anda boleh memuat turunkan permainan ini dengan menggunakan software Orbit http://www.y8.com/tags/Kids.

SEMOGA ANDA ENJOY DENGAN PERMAINAN KANAK-KANAK INI...




No comments:

Post a Comment